onsdag 12 juni 2013

erotiska böcker är inte min grej..

Det här inlägget har erotiska citat i. Du har blivit varnad!


I måndags fick jag hem ett paket från Harquelin i det paketet kan ni nog redan lista ut vilka böcker det var, väldigt många bokbloggare har fått samma paket (+ jag fick Giftet och Magin som var de böckerna jag faktiskt frågade om). Om ni inte vet kommer jag visa böckerna på lördag i min nästa Stacking the Shelves.

Hur som helst så började jag på Nattfjärlingen av Saskia Walker igår kväll. Herregud säger jag bara. 
Första meningen är:

"Det första Gregor Ramsay lade märke till med skökan var hennes härliga skinkor.".

Jag visste att den här boken var en erotisk bok men inte att det skulle börja så snabbt. Men jaha tänkte jag att det är nog inte så farligt ändå. 
På andra sidan kommer dock detta:

"När hon gjorde det flög kjolen och underkjolen upp igen. Åsynen av hennes nakna lår och bak - liksom hennes fylliga lilla kulle och fuktiga springa där inne - fick åskådarna att jubla högt. Det var verkligen en eggade syn. Gregor kunde inte låta bli att undra hur det skulle vara att plöja hennes lockande fåra och trycka in staken i den."

Jag har inte svårt för sex det är inte det. Jag kan läsa om det när det beskrivs (gud jag vet inte) kanske lite mer romantiskt som det kan vara i New Adult och en del Young Adult böcker. Här är det bara för mycket och jag skäms över att läsa det ska jag vara ärlig. Men eftersom jag fick boken från Harquelin så läste jag vidare.
Men när man är inne i andra kapitlet (det är inte långa kapitlen) och Gregor och Jessica som andra huvudpersonen heter har sex i ett fängelse blev det för mycket! Det kändes som jag läste en scen precis tagen ifrån en porrfilm!

Jag måste tyvärr därför ge upp med böckerna, jag skäms och mår dåligt över att läsa den. Har därför också  kommit fram till att erotiska böcker är nog inte min grej. Känns dock lite jobbigt att ge upp på böckerna när jag fick dom från ett bokförlag men i och för sig så frågade jag inte efter böckerna heller. 

Har ni läst Nattfjärlingen och/eller de övriga böckerna i serien än? Om så, vad tyckte ni?

12 kommentarer:

  1. Jag håller med dig faktigst :P

    SvaraRadera
  2. Fick också dessa böcker men har inte börjat med dem än. Enda "erotik" jag har läst är det som förekommer i Simona Ahrnstedts böcker, men jag gissar att dessa inte går att jämföra ens ;) Får väl se vad jag tycker när jag har läst dem :)

    SvaraRadera
  3. Det är språket och uttrycken jag har svårt för. Exakt samma scener hade kunnat beskrivas med andra ord och det hade blivit en kanonbok.

    SvaraRadera
  4. Jag läste Nattfjärilen igår och håller helt med dig. 95% av boken bestod av sexscener och det blev väldigt tröttsamt till sist. :/

    SvaraRadera
  5. Ojdå, har fått hem dessa böcker också. Har faktiskt inte testat att läsa någon erotisk bok så jag ska väl ge mig på en innan jag bildar min åsikt. Men just nu har jag inte så höga förväntningar iaf :p

    SvaraRadera
  6. Fy vilken snygg header!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grymt sommrig och otroligt vacker!
      Svar; Ok! Ska lämna en kommentar hos dig när jag börjar läsa Gone! Förhoppningsvis blir det snart! :D

      Radera
  7. Jag fick böckerna idag, men såg egentligen fram emot att läsa första boken när jag läste baksidestexten.. Men jaa, får se hur jag känner när jag väl börjar läsa den xD

    Och jättefin header. Känns så somrigt att komma in på din blogg nu :D

    SvaraRadera
  8. Oj, jag bad om dessa och fick hem dem häromdagen. Men har tyvärr läst på flera bloggar att folk inte gillar dem. Hoppas att jag kommer att gilla dem något då jag ändå bad om dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du kommer tycka om dom i alla fall. :)

      Radera